Fotografierea a sute de imagini care arată trecerea timpului într-o secvenţă cu redare accelerată poate fi minunată, dar nu puteţi expune filmele rezultate pe pereţi. Totuşi, puteţi să transformaţi o filmare cu redare accelerată într-o singură imagine pe care să o imprimaţi. Crearea unei imagini suprapuse presupune realizarea unei serii de fotografii – la fel cum aţi face cu o filmare cu redare accelerată. Însă, în loc să creaţi un videoclip, luaţi diferite zone din cadre individuale şi le îmbinaţi într-o singură imagine frapantă, care arată tranziţia, de exemplu, de la zi la noapte.
Aici vă vom explica noţiunile de bază ale configurării aparatului foto pentru o filmare cu redare accelerată, utilizând un aparat foto cu intervalometru integrat. Este o tehnică simplă a aparatului foto pe care o puteţi încerca uşor în propria casă/grădină. Am surprins fascinanta mişcare a petalelor de lalele pe parcursul unei după-amiezi şi seri, dar puteţi aplica aceeaşi tehnică la orice subiect care se schimbă lent în timp, de la o îngheţată care se topeşte la succesiunea zi/noapte a unui peisaj. După ce am terminat, vom merge mai departe şi vom îmbina cadrele pentru a produce un imprimat captivant pe care să-l expunem pe perete.
1. Realizaţi filmarea cu redare accelerată
Aşezaţi aparatul foto pe un trepied şi alegeţi un unghi din care să fotografiaţi. Reţineţi că aparatul foto va trebui să stea nemişcat timp de câteva ore, astfel încât un loc ferit este ideal. Dacă există posibilitatea să plouă, acoperiţi aparatul foto sau fotografiaţi pe fereastră. O zi liniştită este cea mai bună, deoarece vântul puternic poate cauza mişcarea nedorită a florii. Asiguraţi-vă că bateria este încărcată complet. Lalelele sunt complet deschise la mijlocul zilei pentru a capta lumina soarelui pe petalele răsfirate, aşa că atunci este momentul să pregătiţi fotografierea.
Dacă fotografiaţi un subiect precum o floare, încercaţi să aşezaţi un fundal simplu în spatele său. Acest lucru nu doar că scoate floarea în evidenţă pe fundalul unei grădini aglomerate, dar şi facilitează combinarea uniformă a mai multor cadre într-unul singur, ulterior. Aici am întins o bucată de material negru în spatele florii, dar puteţi experimenta cu tot felul de culori de fundal. Pentru a menţine fundalul întunecat, ne-am asigurat, de asemenea, că nu este în lumina directă a soarelui.