Testarea unui obiectiv pentru fotografia stradală

Descoperiţi cum s-a descurcat fotograful Andres McNeill din Glasgow doar cu un aparat foto, Canon EOS R8, şi un obiectiv, Canon RF 28mm F2.8 STM, în oraşul său.
Dâre de lumină lăsate de maşini în lumina începutului de seară pe o stradă urbană cu clădiri înalte, imagine realizată de Andres McNeill cu un obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM.

În fotografia de stradă se poate întâmpla orice. Momentele fotografice incredibile pot să apară din senin şi să dispară la fel de repede. Este provocarea supremă pentru un fotograf. Trebuie să fii pregătit pentru orice şi să ai un echipament care poate oferi rezultate.

Andres McNeill, care locuieşte în Glasgow, Regatul Unit, şi-a dezvoltat un public impresionant pe reţelele sociale datorită stilului său unic de fotografie stradală, care ia arhitectura istorică, ornamentată a oraşului său ca punct de plecare. „Mi-a plăcut întotdeauna să mă uit la oameni”, spune el, aşa că atunci când s-a apucat serios de fotografie în 2020, a gravitat în mod natural spre stradă.

Andres tinde să se plimbe prin oraş până găseşte un cadru bun şi apoi aşteaptă să apară persoana potrivită – un element final, dar esenţial, care completează compoziţia.

Ca mulţi fotografi stradali contemporani, Andres nu foloseşte neapărat distanţa focală fixă clasică de 35 mm, preferată la apariţia genului, experimentând în schimb cu orice funcţionează pentru subiectul său. El îşi foloseşte de regulă aparatul Canon EOS R5 sau EOS R6 şi un adaptor de montură Canon EF-EOS R pentru obiectivele lui EF.

Pentru a vedea dacă putea să-şi reproducă aspectul emblematic cu un echipament minim, şi-a folosit aparatul foto mirrorless full frame Canon EOS R8 cu un singur obiectiv grandangular cu distanţă focală fixă – extrem de compactul Canon RF 28mm F2.8 STM. Aici, aflăm dacă echipamentul a făcut faţă provocării.

Integrarea în mediul înconjurător

O mână care ţine un obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM deasupra unei genţi de aparat foto.

Obiectivul uşor cu distanţă focală fixă Canon RF 28mm F2.8 STM are o distanţă focală versatilă şi o diafragmă maximă rapidă, iar Andres a constatat că asocierea unui astfel de obiectiv compact cu EOS R8 i-a oferit mai multe oportunităţi de a deveni creativ.

Fotograful Andres McNeill se lasă în jos pentru a realiza o fotografie cu un obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM pe o stradă pietruită năpădită de muşchi.

Andres a putut să surprindă imagini pe care altfel le-ar fi ratat, deoarece subiecţii săi ar fi putut observa ce făcea şi s-ar fi comportat diferit.

Cele mai bune obiective pentru fotografia stradală sunt cele care vă permit să fiţi agil, aşa încât să vă puteţi adapta rapid pentru a urmări acţiunea cu mişcare rapidă, iar o caracteristică cheie a obiectivului Canon RF 28mm F2.8 STM este designul său plat şi subţire.

Cântărind doar 120 g, RF 28mm F2.8 STM este uşor comparativ cu obiectivele cu zoom sau cu obiectivele mai rapide cu distanţă focală fixă, fiind ideal când vizitaţi un oraş precum Glasgow pe jos. „Este incredibil de mic”, spune Andres. „Folosit pe Canon EOS R8, pur şi simplu nu mi-a venit să cred cât de compact este. Mi se părea că sunt aproape invizibil.”

Pentru Andres, care are peste 1,80 m înălţime, este un mare avantaj să poată avea o prezenţă discretă. „Poţi fi foarte aproape de acţiune şi poţi totuşi obţine instantanee spontane – şi am fost mai puţin vizibil decât aş fi fost cu echipamentul meu obişnuit.”

O perspectivă mai amplă

O stradă aglomerată, plină de angajaţi de birou şi turişti într-o zi însorită. Imagine realizată de Andres McNeill cu un obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM.

Fotografiind cu Canon RF 28mm F2.8 STM, Andres a putut să se apropie de subiecţii săi şi să arate în continuare mediul mai larg. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 USM la 1/1250 s, f/2,8 şi ISO 100. © Andres McNeill

O siluetă surprinsă în lumina soarelui între două clădiri înalte aruncă o umbră lungă pe trotuar. Imagine realizată de Andres McNeill cu un obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM.

Poate fi intimidant să ieşiţi pe străzi cu un aparat foto, dar cu un echipament minim, vă puteţi integra mai uşor în mediul înconjurător. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM la 1/800 s, f/2,8 şi ISO 100. © Andres McNeill

Andres a rămas în centrul oraşului Glasgow pentru şedinţa foto, „pentru că acolo se întâmplă totul”, spune el. „Poţi găsi un amestec eclectic de oameni, aşa că este cel mai bun loc pentru fotografii.”

Distanţa focală grandangulară de 28 mm a fost o nouă experienţă pentru Andres, care a profitat de ocazia de a include în cadru mai mult din arhitectura oraşului. „Am putut să mă apropii foarte mult de oameni, deoarece dimensiunile aparatului foto şi obiectivului sunt atât de mici, dar am reuşit să surprind şi lăţimea clădirilor”, explică el.

Andres a surprins o varietate de imagini, înfăţişând oameni mergând între minunile arhitecturale, cu mici zone de lumină, proiectând umbre lungi. „Am realizat şi câteva expuneri mai lungi, cu maşini în mişcare care creează dâre”, adaugă el.

Diafragmă rapidă pentru fotografiere la lumină scăzută

O persoană care merge noaptea prin faţa unui teatru este luminată de luminile clădirii. Imagine realizată de Andres McNeill cu un obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM.

Cel mai bun sfat primit de Andres este să nu mai caute fotografii şi să înceapă să caute poveşti. „Compuneţi ca şi cum aţi filma un film”, sugerează el. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM la 1/100 s, f/2,8 şi ISO 400. © Andres McNeill

Scoţia nu este în general cunoscută ca fiind prea însorită, aşa că pentru Andres este vital să aibă un obiectiv care se poate descurca bine în condiţiile unei vremi mohorâte, cu cer înnorat.

„Momentul meu preferat pentru a fotografia este «ora albastră», imediat după apusul soarelui, dar suficient de târziu pentru a părea că e noapte”, spune el. „Diafragma f/2,8 a fost perfectă pentru acele situaţii. Nu a trebuit să măresc prea mult sensibilitatea ISO pentru a obţine o imagine expusă decent. Te poţi baza pe timpi de expunere uşor mai lungi la f/2,8 pentru a obţine o fotografie cu adevărat clară.”

Pentru aspectul vizual pe care se străduieşte să-l obţină, Andres se inspiră din cinema, referindu-se la tonurile distinctive de albastru-violet-turcoaz prezente în cinematografia filmului În lumina lunii din 2016 ca exemplu al tipului de paletă de culori pe care o preferă în propriile fotografii.

O persoană este luminată de luminile de la parter ale unei parcări multietajate. Prin geamurile de la podea până la tavan se vede o scară care urcă până la ultimul etaj al clădirii. Imagine realizată de Andres McNeill cu un obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM.

Andres fotografiază adesea noaptea şi caută scene urbane în care poate să profite de lumina disponibilă pentru compoziţii interesante. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM la 1/100 s, f/2,8 şi ISO 800. © Andres McNeill

O siluetă la capătul unui pasaj lung, acoperit cu graffiti. Imagine realizată de Andres McNeill cu un obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM.

Potrivit lui Andres, există două tipuri de fotografi stradali – vânători şi pescari. Andres este cel de-al doilea tip. „Am tendinţa să aştept ca diferite personaje să se dezvăluie”, spune el. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM la 1/160 s, f/2,8 şi ISO 100. © Andres McNeill

Când fotografiază noaptea, Andres foloseşte lumina disponibilă de la ferestrele birourilor şi firmele luminoase ale fast-foodurilor pentru a-şi îmbunătăţi imaginile. După lăsarea întunericului, a fost impresionat în special de efectul bokeh produs de Canon RF 28mm F2.8 STM.

„Cu cât ai mai multe lamele ale diafragmei, cu atât efectul bokeh este mai uniform şi cu atât arată mai bine şi mai circular”, spune el. „Acest lucru a fost important, deoarece am avut lumini stradale şi faruri de maşini în fundal. Iar imaginile au fost îmbogăţite cu adevărat de acest efect bokeh atât de plăcut ochiului.”

Pe lângă realizarea de fotografii, Andres este şi videograf. RF 28mm F2.8 STM este un obiectiv ideal pentru creatorii de conţinut care lucrează cu mişcarea şi pentru realizarea de filme, deoarece corecţia variaţiei distanţei focale asigură o încadrare unitară la comutarea între punctele focale.

O opţiune perfectă pentru fotografia stradală

Un bărbat ţine la ochi un aparat foto Canon cu un obiectiv Canon cu distanţă focală fixă ataşat pentru a face o fotografie.

„Când eşti la început, te gândeşti: «Of, trebuie să schimb timpul de expunere»”, spune Andres. „Acum este ceva natural. Nici măcar nu mă mai gândesc la selectoarele aparatului foto.”

Între două clădiri înalte într-o zi însorită, o persoană scăldată în umbre stă pe bordură, verificându-şi telefonul. Imagine realizată de Andres McNeill cu un obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM.

Lui Andres i-a plăcut să se joace cu obturatorul electronic de 40 cps al aparatului Canon EOS R8, ceea ce i-a oferit o mulţime de opţiuni la editare. „Pur şi simplu nu mi-a venit să cred câte cadre am putut să realizez”, a adăugat el. Imagine realizată cu un aparat Canon EOS R8 cu obiectiv Canon RF 28mm F2.8 STM la 1/400 s, f/4 şi ISO 100. © Andres McNeill

Aceasta a fost prima dată când Andres a folosit Canon EOS R8 şi i s-a părut un aparat foto excelent pentru fotografia stradală. A apreciat în mod deosebit focalizarea automată inteligentă, care i-a permis să-şi menţină subiecţii focalizaţi clar. „Mi se părea aproape ca şi cum aş fi trişat un pic uneori. Era aproape ca şi cum i-aş fi transmis telepatic aparatului ce să facă şi se întâmpla pur şi simplu.”

O imagine stradală de succes spune o poveste într-un singur cadru. Andres îşi aminteşte un exemplu reprezentativ al acestui fapt – un bărbat care stătea într-o baie de lumină, luând o pauză (dreapta sus). Datorită echipamentului său discret, Andres a reuşit să facă fotografia în timp ce omul şi-a continuat momentul de calm, netulburat. Pentru subiectul său, a fost, probabil, doar o altă zi obişnuită, dar, văzut prin obiectivul lui Andres, a devenit ceva magic.

„Singurul meu sfat pentru fotografii stradali este să exerseze şi să facă mai mult”, îndeamnă Andres. „Aş putea enumera tehnici, dar, de fapt, este vorba despre antrenarea ochiului pentru a vedea genul de momente pe care le cauţi. Şi asta te va face un fotograf stradal mai bun.”

Rachel Segal Hamilton

Produse conexe

Articole conexe

Sfaturi pentru fotografia stradală

Sfaturi esenţiale pentru fotografierea unor imaginilor stradale uimitoare, axate pe arhitectură.

Sfaturi pentru fotografia de arhitectură

Intraţi în lumea fotografiei de arhitectură cu tehnici şi informaţii de la un profesionist.

Sfaturi pentru portrete stradale

Cele mai bune sfaturi pentru portrete stradale uimitoare, de la fotograful profesionist Julian Love.

Descoperiţi fotografia stradală abstractă

Creaţi o artă uimitoare din universul cotidian cu aceste tehnici simple de realizare a unor imagini urbane suprarealiste.