Cheia pentru a crea imagini deosebite care să umple feedurile aglomerate de pe reţelele sociale este să gândiţi diferit şi să arătaţi lumii cum o vedeţi. Creatorii de pe TikTok Rosie Lugg (@rambosphotos) şi Peter Jay (@Eletrico) chiar asta fac. Fiecare dintre ei are o pasiune pentru a produce conţinut unic şi pentru a-şi împărtăşi metodele şi ideile cu publicul.
Aici, Rosie şi Eletrico vă dezvăluie cele mai bune sfaturi şi trucuri pentru a crea imagini unice care vă vor uimi urmăritorii, folosind cinci tehnici de fotografie diferite.
FOTOGRAFIA CREATIVĂ
Îndrăzniţi să fiţi diferiţi: sfaturi creative pentru fotografiile de pe reţelele sociale
1. Dâre de lumină cu expunere prelungită
Tehnicile de atragere a atenţiei sunt esenţiale pentru fotografii care doresc să aibă succes pe reţelele sociale, iar atât Rosie, cât şi Eletrico sugerează crearea unor imagini surprinzătoare cu dâre de lumină.
Rosie a experimentat recent cu dârele de lumină create de autobuzele roşii pe Tower Bridge, în Londra. „Trebuie să vă jucaţi cu setările aparatului pentru a obţine efectul dorit. De obicei fotografiez în modul Manual (M), care facilitează controlul timpului de expunere şi al diafragmei, precum şi al setării ISO. Fotografiind pe cineva cu un autobuz care crea o dâră de lumină în fundal, am constatat că aveam nevoie de un timp de expunere de aproximativ două secunde, cu o diafragmă de f/5,6 şi ISO 100 pentru a obţine o expunere generală corectă. Întotdeauna îmi place să păstrez setarea ISO cât mai mică posibil, pentru a maximiza calitatea şi a reduce cât mai mult zgomotul de imagine.”
Eletrico a creat o imagine la fel de atrăgătoare folosind obiecte obişnuite de uz casnic. „Am pus nişte vată fumegândă într-un tel metalic de bucătărie”, explică el. „Răsucirea telului în jurul unei bucăţi de sfoară a creat scântei, iar o expunere prelungită de 13 secunde a fost perfectă pentru a crea pictura cu lumină.” (Atenţie: există pericolul de incendiu. Asiguraţi-vă că aveţi la îndemână un stingător de incendii sau luaţi-vă alte măsuri de precauţie). „Punerea aparatului foto pe un trepied şi cu temporizatorul automat setat la 10 secunde mi-a dat şansa să pregătesc totul şi să mă aşez înainte ca obturatorul să se deschidă.”
Puteţi crea efecte similare de dâre de lumină cu lanterne, lumini LED sau chiar şi cu artificii de mână.
2. Îngheţaţi mişcarea cu timpi scurţi de expunere
Fotografiile pline de acţiune realizate cu timpi scurţi de expunere ies cu adevărat în evidenţă pe reţelele sociale. Mişcarea este îngheţată într-o fracţiune de secundă, dezvăluind detalii care nu pot fi văzute cu ochiul liber.
Pentru fotografia sa la apusul soarelui cu apa ieşind în spirală dintr-un pahar (partea de sus a paginii), Eletrico a folosit modul de focalizare manuală. „Cu un temporizator automat, focalizarea automată nu s-ar fi fixat neapărat pe partea potrivită a scenei, aşa că am marcat un loc pe sol şi am focalizat în avans. Ecranul tactil cu unghi variabil de pe Canon EOS M50 Mark II a fost foarte util, permiţându-mi să compun fotografia în timp ce stăteam în faţa aparatului.”
Rosie spune: „Îmi place să fotografiez modele care se învârt în rochii şi, dacă nu foloseşti un timp foarte scurt de expunere, toate detaliile se pierd în ceaţă. De asemenea, prefer să fotografiez ţinând aparatul foto în mână în loc să folosesc un trepied, deoarece mă pot mişca şi pot fi mult mai spontană.”
Atunci când fotografiaţi fără un trepied, utilizarea obiectivelor cu stabilizare încorporată a imaginii vă va ajuta să obţineţi fotografii clare. Canon EOS R5 şi EOS R6 au stabilizare încorporată a imaginii, care funcţionează în tandem cu obiectivele cu stabilizator de imagine sau chiar dacă obiectivul dumneavoastră nu dispune de un stabilizator integrat.
3. Prim-planuri detaliate
Imaginile macro, care dezvălui detalii extrem de fine, vor atrage atenţia utilizatorilor de pe reţelele sociale. „Întotdeauna am crezut că ai nevoie de un obiectiv macro mare şi specializat pentru prim-planuri extreme, dar am fost surprins de cât de aproape am putut ajunge folosind obiectivul Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM”, spune Eletrico. La distanţe focale de 18-50 mm, obiectivul poate focaliza de la distanţe mici de până la 25 cm.
„Am pus nişte bandă adezivă transparentă pe circumferinţa unui cilindru şi l-am aşezat peste o imagine de pe ecranul telefonului pentru iluminare, apoi am pulverizat câteva picături de apă pentru ca lumina să strălucească.
„Nu a trebuit să folosesc setări speciale ale aparatului foto, iar obiectivul a surprins cele mai mici detalii din picături. Mişcarea aparatului poate fi o problemă reală în fotografia macro, dar am fotografiat cu aparatul foto în mână, iar stabilizatorul de imagine din obiectiv s-a dovedit incredibil de eficient.
4. Reflexii în apă
Faptul de a vedea dublu este suficient pentru a atrage atenţia oricui şi, aşa cum a demonstrat în videoclipul ei de pe TikTok, Rosie adoră să creeze imagini în oglindă cu reflexii, adăugând un efect special de simetrie conţinutului ei. „Am aşteptat o zi ploioasă pentru a avea o mulţime de bălţi cu care să mă joc”, explică ea. „Am ajuns să mă folosesc pe mine ca model şi am găsit aplicaţia Canon Camera Connect incredibil de utilă. A fost uimitor să pot pune aparatul foto pe un trepied şi să controlez toate setările de pe telefonul din mână.”
„Pentru a profita la maximum de reflexiile din apă, în general, trebuie să cobori destul de jos – unghiul aparatului foto a fost esenţial, aşa că faptul că am putut să previzualizez imaginea pe telefon şi să ajustez setările de fotografiere a făcut totul foarte simplu şi direct”, adaugă Rosie.
Dacă nu folosiţi aplicaţia Camera Connect pentru a controla aparatul de la distanţă, cel mai probabil îl veţi ţine în mână pentru a obţine o fotografie cu un unghi mai coborât. În aceste circumstanţe, continuă Rosie, „un ecran rabatabil sau cu unghi variabil vă uşurează viaţa, astfel că nu trebuie să staţi în genunchi sau să vă aşezaţi pe o suprafaţă udă.”
Lui Eletrico îi place totodată să adauge un stil creativ fotografiilor sale cu reflexii în apă. „Am turnat nişte apă pe podea şi am stins toate luminile, aşa că era foarte întuneric. Apa a reflectat imaginea de pe ecranul telefonului meu, iar efectul arată nemaipomenit. Am folosit o deschidere mică a diafragmei de f/14 pentru o profunzime mai mare a câmpului, astfel încât totul este clar din faţa scenei şi până în spate.”
5. Fundaluri estompate
Izolarea persoanei sau a obiectului principal dintr-o scenă prin estomparea fundalului este una dintre tehnicile preferate ale lui Rosie. „Majoritatea portretelor pe care le vedeţi pe reţelele sociale arată la fel, mai ales cele făcute cu un telefon mobil. Obiectivul meu Canon EF 35mm f/1.4L II USM îmi oferă un avantaj, deoarece cea mai mare deschidere a diafragmei produce o profunzime mică a câmpului. Aceasta concentrează toată atenţia asupra persoanei fotografiate.” Dacă folosiţi un obiectiv EF pe un aparat cu senzor APS-C, subiectul fotografiat este mai mare pe senzor decât pe un senzor full frame, ceea ce, de fapt, măreşte distanţa focală a obiectivului de 1,6 ori. „Distanţa focală efectivă a obiectivului de 35 mm este de 56 mm pe Canon EOS 200D, ceea ce mi se pare ideal pentru portretele şi şedinţele mele foto de modă. Imaginile au un aspect sofisticat, plin de inspiraţie, care atrage privirea şi captează atenţia oamenilor pe reţelele sociale.”
Pentru a demonstra profunzimea redusă a câmpului, Eletrico a realizat o fotografie arhitecturală a unei clădiri din depărtare. Abordarea sa inedită a fost aceea de a ţine în mână un filtru de densitate neutră la mică distanţă, incluzându-l în fotografie. „Focalizând pe moscheea din depărtare, filtrul creează un halo defocalizat ireal în jurul clădirii, pentru un efect special.” Adesea, gândirea nonconformistă poate avea rezultate frumoase.
Fiţi creativi cu geanta cu echipamente
Pentru un conţinut cât mai atractiv, aveţi nevoie de un echipament care să ţină pasul cu creativitatea dumneavoastră. Rosie şi Eletrico nu-şi iau prea multe lucruri în geantă şi fotografiază cu echipamente care nu îi împovărează, dar care sunt intuitive şi receptive, permiţându-le să creeze lucrări incredibile atunci când le vine inspiraţia.
Rosie foloseşte aparatul de buzunar Canon PowerShot G7 X Mark II (urmat acum de modelul mai nou Canon PowerShot G7 X Mark III), un dispozitiv puternic şi portabil pentru a da frâu liber ideilor în mişcare. Ea mai foloseşte un aparat Canon EOS 200D (urmat acum de modelul mai nou Canon EOS 250D), un DSLR remarcabil de compact şi de uşor, perfect pentru a fi folosit atât în studioul de acasă, cât şi afară. „Să ţii pasul cu acţiunea în mişcare rapidă poate fi o provocare”, spune Rosie. „Dar EOS 200D este minunat de receptiv, mai ales când vine vorba de urmărirea focalizării automate.”
În ceea ce priveşte obiectivele, Rosie se bazează pe Canon EF 35mm f/1.4L II USM pentru profunzimea sa incredibil de mică a câmpului şi pe Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (urmat acum de modelul mai nou din gama EF, Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM) pentru versatilitatea unui obiectiv cu zoom, fără compromisuri în ceea ce priveşte calitatea imaginii.
Eletrico preferă modelul compact, dar puternic Canon EOS M50 Mark II asociat cu obiectivul ultraversatil Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM. Combinaţia a depăşit aşteptările sale exigente pentru aproape orice scenariu de fotografiere.
Vă inspiră aceste tehnici creative? Urmăriţi sfaturile lui Eletrico pentru fotografii mai bune pe TikTok, apoi încercaţi să adăugaţi câteva efecte amuzante propriilor imagini. Postaţi rezultatele cu hashtagul #FreeYourStory şi eticheta @canonemea.
Articol scris de Matthew Richards
Produse conexe
-
Compact digital
PowerShot G7 X Mark III
Un aparat foto conectat care capturează imagini video şi fotografii superbe pe care urmăritorii dumneavoastră de pe reţelele sociale le vor iubi. -
Obiective pentru DSLR
EF 24-70mm f/2.8L II USM
Un obiectiv profesional de zi cu zi cu zoom din gama L, care livrează o înaltă calitate a imaginii, cu deschidere constantă de diafragmă de f/2,8. -
Obiective pentru DSLR
EF 35mm f/1.4L II USM
Un obiectiv grandangular de nivel profesionist, cu o perspectivă naturală, o deschidere de diafragmă de f/1,4 şi capacităţi în lumină slabă.