Cum să editaţi fotografiile cu peisaje pentru imprimare

Câteva reglaje atente vă pot ajuta să profitaţi din plin de orice imagine cu un peisaj pe care doriţi să o imprimaţi. Iată ce trebuie să ştiţi.
O imagine înainte şi după a unui peisaj mlăştinos, în stânga versiunea needitată, iar în dreapta versiunea alb-negru.

Fotografia peisagistică este ideală pentru imprimarea creativă. Indiferent dacă vreţi să surprindeţi culorile vii ale unui asfinţit pe hârtie lucioasă sau căutaţi să realizaţi imprimări de artă alb-negru, dacă le imprimaţi dvs. înseamnă că puteţi să controlaţi procesul la fiecare pas.

Realizarea de imprimări mari vă permite să vedeţi toate detaliile pe care le-aţi surprins în peisajele dvs., iar o imprimantă foto A3+ precum Canon PIXMA iP8750 vă ajută să efectuaţi cu uşurinţă aceste sarcini acasă. Cu tehnologia capului de imprimare FINE, care oferă o rezoluţie de până la 9600 dpi, şi un sistem avansat cu 6 cartuşe de cerneală (inclusiv o cerneală gri) pentru fotografii color şi alb-negru de excepţie, Canon PIXMA iP8750 poate produce o gamă vastă de lucrări bune de expus pe perete.

Fotografierea în format RAW vă va permite să profitaţi din plin de capacităţile imprimantei, oferindu-vă flexibilitatea de a vă modifica imaginile cu peisaje după ce aţi realizat fotografiile, fără a le reduce calitatea. Utilizând un software de procesare RAW precum Canon Digital Photo Professional (DPP) sau Adobe® Lightroom®, puteţi ajusta expunerea, culorile şi claritatea fotografiilor pentru a se potrivi mediului de imprimare ales.

Nivel de alb

O captură de ecran din Canon Digital Photo Professional care prezintă un cadru înainte şi după cu un peisaj urban pe timp de noapte, în stânga versiunea needitată, iar în dreapta cu o dominantă de culoare albastră aplicată.

Utilizând presetarea Tungsten pentru nivelul de alb din Canon DPP sau setând manual o temperatură scăzută de culoare, veţi adăuga o dominantă de culoare albastru deschis la imaginile capturate în lumină naturală.

Unul dintre cele mai importante instrumente pentru obţinerea unor culori precise în imaginile imprimate cu peisaje reprezintă controlul nivelului de alb. Acesta vă permite să eliminaţi orice dominante de culoare cauzate de diferitele tipuri de lumină sau să adăugaţi intenţionat o dominantă de culoare pentru a modifica starea de spirit dintr-o scenă. Puteţi seta nivelul de alb din aparatul foto, dar fotografierea în format RAW vă permite să aveţi mai multe opţiuni disponibile şi să luaţi decizii referitoare la această setare când vă procesaţi imaginile.

În software-ul RAW, puteţi alege dintr-o gamă de presetări pentru nivelul de alb, precum Zi, Înnorat şi Umbră. Alternativ, puteţi utiliza glisoarele Temperatură de culoare pentru a regla fin nivelul de alb sau puteţi selecta instrumentul Pipetă şi face clic pe orice zonă albă sau gri din imagine.

Stil fotografie

O captură de ecran din Canon Digital Photo Professional care prezintă două versiuni ale unei imagini cu un peisaj cu un câmp, în stânga cea needitată, iar în dreapta cu stilul de imagine Nostalgie aplicat.

Puteţi descărca stiluri de imagine suplimentare pe care le puteţi folosi în DPP sau pe aparatul foto EOS – inclusiv Autumn Hues (Nuanţe de toamnă), Twilight (Asfinţit) şi Nostalgia (Nostalgie) – de aici.

Alt avantaj al fotografierii în format RAW este că puteţi experimenta cu diferite setări ale stilurilor de imagine atunci când procesaţi fişierele în DPP.

Stilul de imagine Landscape (Peisaj) va fi preferatul dvs., deoarece este creat să accentueze cerul albastru viu şi frunzele de un verde intens dintr-o imagine clasică a unui peisaj. Cu toate acestea, unele peisaje se potrivesc mai bine unui stil de imagine alternativ, precum Monochrome (Monocrom), Fine Detail (Detalii fine) sau chiar Portrait (Portret).

Puteţi regla şi mai mult contrastul, claritatea şi alţi parametri pentru a se potrivi cu scena. Puteţi chiar să vă creaţi propriile presetări utilizând software-ul Picture Style Editor de la Canon.

Niveluri şi curbe

O captură de ecran din Canon Digital Photo Professional care prezintă două versiuni ale unei imagini cu un peisaj cu un câmp îmbibat cu apă, în stânga versiunea needitată, cu zone luminoase complet albe afişate cu culoarea roşie, şi în dreapta o versiune cu contrastul ajustat.

Pentru a evita erorile de expunere, activaţi avertismentele cu privire la decuparea zonelor luminoase şi întunecate în DPP. Acestea vor adăuga o suprapunere colorată peste imagine, arătând care zone vor fi complet negre (indicate cu albastru) şi care vor fi complet albe (indicate cu roşu).

Fotografiile cu peisaje beneficiază deseori de pe urma reglării contrastului pentru a introduce mai multe detalii în zonele întunecate şi cele luminoase. Instrumentele Levels (Niveluri) şi Curves (Curbe) vă oferă control asupra modului în care umbrele, tonurile medii şi zonele luminoase apar în imaginea imprimată.

Aceste instrumente diferă de la un software RAW la altul. În DPP, utilizaţi panoul Gamma Adjustment (Reglare gamma) pentru a modifica nivelurile. Aici există trei linii verticale pe care le puteţi folosi pentru a modifica punctele negre, tonurile medii şi punctele albe ale imaginii. În Adobe® Lightroom®, puteţi obţine rezultate similare utilizând glisoarele Black (Negru), Shadow (Zone întunecate), Highlight (Zone luminoase) şi White (Alb).

Manipularea curbei de tonuri vă permite să creşteţi sau să reduceţi luminozitatea în anumite puncte pe întreg intervalul dinamic, pentru şi mai mult control granular. În general, o curbă de tonuri în formă de S va creşte contrastul şi veţi obţine un imprimat mai de impact. Pentru a obţine acest efect, faceţi clic în centrul liniei diagonale pentru a seta punctul median, apoi trageţi în jos în partea stângă a graficului pentru a întuneca zonele întunecate. Partea dreaptă va fi împinsă automat mai sus, luminând zonele luminoase.

Consultaţi histograma în timp ce faceţi reglaje. Dacă marginea din stânga sau cea din dreapta este exclusă, veţi pierde detalii în acele zone în imprimatul final.

Eludare şi remanenţă

O captură de ecran din Adobe® Lightroom® care prezintă un peisaj de coastă cu o mască de selectare care indică unde se aplică eludarea.

Puteţi activa o mască de selectare atunci când utilizaţi Adjustment Brush (Pensula de reglare) din Adobe® Lightroom®, care vă permite să vedeţi clar unde aplicaţi eludare, remanenţă şi alte reglaje.

În afara editărilor care afectează întreaga imagine, puteţi crea imprimări mai dinamice ajustând anumite zone ale fotografiei.

Tehnica „eludării şi remanenţei” este uşor de aplicat imaginilor digitale folosind un software de editare, după cum este ilustrat mai sus. Aceşti termeni se referă la luminarea şi întunecarea anumitor zone ale unei imagini pentru a le accentua.

În DPP, puteţi utiliza fila Adjust Specific Areas (Ajustare zone specifice) din Tool Palette (Paleta de instrumente) pentru a regla fin luminozitatea, contrastul, nuanţa şi saturaţia anumitor secţiuni ale peisajului.

Îmbinarea expunerii

O captură de ecran din Adobe® Lightroom® cu două imagini ale unui peisaj acvatic. La versiunea din dreapta se aplică un filtru gradual digital.

În Adobe® Lightroom®, puteţi aplica un filtru gradual digital pentru a întuneca un cer luminos. Alternativ, puteţi combina două expuneri într-un editor foto precum Adobe® Photoshop®.

Uneori, intervalul dinamic al unei scene poate fi prea mare pentru ca aparatul foto să capteze detalii atât la nivelul cerului, cât şi la nivelul peisajului.

Puteţi crea şi două versiuni diferite ale unei imagini dintr-un singur fişier RAW: unul cu cerul expus corect şi celălalt cu peisajul expus corect. Imaginea cu cerul corect poate fi suprapusă ulterior peste imaginea cu prim-planul corect în Adobe® Photoshop® sau în editorul foto preferat.

Îmbunătăţirea clarităţii

O captură de ecran din Adobe® Lightroom® cu imaginea unor stânci de coastă. Instrumentul Output Sharpening (Îmbunătăţirea clarităţii imaginii) este utilizat pentru a selecta tipul de hârtie.

Dacă exportaţi o imagine din Adobe® Lightroom®, puteţi selecta tipul de hârtie şi nivelul de claritate dorit folosind Output Sharpening (Îmbunătăţirea clarităţii imaginii).

Ultima etapă a editării este îmbunătăţirea clarităţii peisajului în vederea imprimării. Va trebui să aplicaţi un nivel mai mare de îmbunătăţire a clarităţii în cazul fotografiilor imprimate comparativ cu imaginile pe care le distribuiţi online; acest lucru se datorează distanţei de privire şi suprapunerii punctelor atunci când imprimaţi, ceea ce poate afecta claritatea. Imprimările mai mici necesită adesea mai multă îmbunătăţire a clarităţii decât cele mari, deoarece pot arăta mai neclare când sunt micşorate. Mediul de imprimare face, de asemenea, diferenţa, imprimările pe hârtie lucioasă necesitând în general mai puţină îmbunătăţire a clarităţii decât cele pe hârtie mată şi pentru producţie artistică.

Realizarea de imprimări de test

O captură de imagine din Adobe® Lightroom® care prezintă mai multe variaţii ale unei imagini cu un turn de transmisie într-un câmp de rapiţă, fiecare cu setări diferite de culoare şi contrast.

Utilizaţi funcţia de verificare a software-ului dvs. pentru a estima mai bine cum vor arăta culorile şi contrastul în fotografia imprimată, apoi creaţi o probă pe hârtie cu variaţii ale imaginii dvs. pentru a vedea pe care o preferaţi.

Fotografiile imprimate vor arăta întotdeauna uşor diferit de imaginea pe care o vedeţi pe monitor, aşa că este o idee bună să produceţi imprimate de test de dimensiuni mici pentru a vă asigura că editările sunt potrivite. Ideal ar fi să le verificaţi în locul în care va fi expus imprimatul final, deoarece iluminarea şi culoarea peretelui vă vor afecta percepţia asupra imaginii.

Pe măsură ce încrederea dvs. în imprimarea acasă creşte, vă va creşte şi ambiţia. Trecând la o imprimantă mai avansată precum Canon PIXMA PRO-200 cu 8 culori, veţi dispune de şi mai multe opţiuni creative, precum imprimarea fotografiilor panoramice cu peisaje. Canon PIXMA PRO-200 este compatibilă şi cu software-ul Canon Professional Print & Layout, care poate simula aspectul diferitelor hârtii şi cerneluri pe ecran.

Articol scris de Marcus Hawkins

* Adobe® şi Lightroom® sunt fie mărci comerciale înregistrate, fie mărci comerciale ale Adobe în Statele Unite ale Americii şi/sau în alte ţări.

Produse conexe

Articole conexe

Editarea fotografiilor pentru imprimare

Imprimaţi mai multe din fotografiile dumneavoastră cu ghidul nostru pas cu pas pentru editarea fotografiilor pentru imprimare şi cele mai bune setări de imprimare de folosit.

Suprapunerea focalizării pentru începători

Fotograful Matt Doogue explică modul în care instrumentele Canon de suprapunere a focalizării vă pot ajuta să realizaţi fotografii macro şi peisaje cu claritate în întregul cadru.

Editarea imaginilor RAW cu DPP

Aflaţi cum să vă editaţi, cizelaţi şi perfecţionaţi fotografiile RAW utilizând software-ul DPP de la Canon.

Cum să realizaţi fotografii suprapuse

Aflaţi cum să realizaţi o filmare cu redare accelerată care arată tranziţia de la zi la noapte şi cum să suprapuneţi imagini uluitoare, care prezintă trecerea timpului într-o singură imagine.