Surprinderea unor tonuri de piele naturale, fidele este unul dintre cele mai dificile aspecte ale fotografiei portret. Iluminarea neobişnuită şi dominantele ciudate de culoare pot crea tonuri de piele nenaturale ale subiectului, care pot fi foarte dificil de corectat în post-producţie. Dar, deşi nu toată lumea îşi permite să apeleze la un make-up artist, există mai multe moduri în care puteţi obţine tonuri de piele proaspete, curate cu aparatul foto EOS, reducând eforturile de retuşare.
Aici, fotografa premiată de modă şi beauty Jade Keshia Gordon oferă cinci sfaturi simple pentru surprinderea unor tonuri de piele perfecte. Ea explică modul în care abordează diferit tonurile de piele negre, albe şi interrasiale şi cum îşi configurează aparatul foto EOS pentru rezultate unitare.
Urmaţi sfaturile lui Jade şi veţi surprinde în scurt timp tonuri de piele perfecte!
FOTOGRAFIA PORTRET
Cum să surprindeţi tonuri de piele naturale în fotografiile portret
1. Evitaţi lumina directă, puternică
Lumina mai blândă este de obicei mai favorabilă. Fotografierea în aer liber într-o zi luminoasă, dar înnorată, va oferi o iluminare difuză care este potrivită pentru toate tipurile de tonuri de piele. În zilele senine şi însorite, în care lumina este puternică şi nefiltrată, este adesea mai bine să găsiţi o zonă uşor umbrită pentru a evita umbrele şi petele luminoase pe feţe.
„Când este vorba de tonul pielii, primul aspect la care trebuie să vă gândiţi este iluminarea”, confirmă Jade. „Dacă lumina cade direct pe faţa subiecţilor şi aceştia au un ton de piele mai deschis, pot ajunge să aibă un aspect şters. Aşa că trebuie să fiţi pregătiţi să reduceţi expunerea sau să cereţi subiectului să se întoarcă pentru ca lumina să îi vină din spate.
„Când lucrez într-un studio, îmi place să am o instalaţie cu două lumini, una în spatele subiectului, iluminând fundalul, şi încă o lumină circulară în faţă, uşor descentrată faţă de model pentru a-i lumina faţa.”
2. Expuneţi corect diferitele tonuri de piele
Jade fotografiază des modele cu diverse tonuri de piele şi adoptă o abordare diferită pentru fiecare.
„Este important să evitaţi supraexpunerea pielii albe când fotografiaţi un portret”, explică ea. „Este de dorit să vă asiguraţi că puteţi vedea texturile şi orice pistrui sau machiaj. Dacă zonele luminoase sunt prea deschise, poate fi dificil sau chiar imposibil să le mai restabiliţi detaliile.”
„Cu un ton de piele negru, aveţi nevoie de multă lumină”, continuă Jade. „Negrul absoarbe lumina, aşa că trebuie să vă asiguraţi că aveţi suficientă lumină pentru a evidenţia trăsăturile. Este o distincţie fină însă, deoarece prea multă lumină va supraexpune pielea şi va estompa trăsăturile.
„De regulă, mi se pare că iluminarea din spate funcţionează bine pentru tonurile de piele interrasiale, indiferent că e vorba de o lumină de studio sau de soare. Luminează frumos părţile laterale ale feţei şi puteţi folosi un reflector pentru a reflecta o anumită cantitate de lumină înapoi pe faţă.”
3. Folosiţi stilul de imagine Portret
Dacă alegeţi una dintre opţiunile presetate pentru stilul de imagine de pe aparatul foto, acesta va stabili o serie întreagă de setări pentru dvs. – fiecare stil de imagine oferă o combinaţie unică de claritate, contrast, saturaţie şi tonuri de culoare, care va avea efecte evident diferite asupra tonului pielii dintr-un portret. Aşa cum este de aşteptat, stilul de imagine Portret este optimizat pentru fotografii care includ oameni, cu claritatea redusă moderat şi luminozitatea uşor crescută pentru a oferi nuanţe de piele mai delicate.
„Aici, prefer setarea Portret, deoarece fotografia pe care am realizat-o cu stilul de imagine Standard mi s-a părut puţin ştearsă”, spune Jade. „Portretul îmbunătăţeşte uşor orice tentă roşie din imagine. Aşa că a scos foarte bine în evidenţă topul roz al modelului şi, pentru că are o piele închisă, intensificarea roşului i-a optimizat nuanţa pielii, fără să o facă prea portocalie.”
Dacă vi se pare că stilul implicit de imagine Portret produce tonuri de piele prea roşiatice sau prea gălbui în condiţiile de lumină date, folosiţi glisorul Ton de culoare din meniul Stil de imagine pentru a corecta acest aspect.
4. Setaţi manual nivelul de alb
Pentru culori uniforme ale pielii, alegeţi un nivel de alb presetat potrivit pentru condiţiile de lumină sau reglaţi nivelul de alb folosind opţiunea Nivel de alb personalizat din meniul principal al aparatului foto. Cât timp iluminarea nu se schimbă, veţi obţine acelaşi rezultat de la un cadru la altul.
Dacă lăsaţi nivelul de alb setat pe Automat, aparatul foto va regla temperatura de culoare pentru a elimina dominantele de culoare. Aceasta poate produce tonuri de piele prea „calde” (portocalii) sau prea „reci” (albastre). Dacă înregistraţi în format RAW, puteţi schimba nivelul de alb ulterior în timpul editării, dar setarea acestuia corectă pe aparatul foto vă oferă o previzualizare mai precisă.
„În aceste exemple, puteţi vedea ce efecte are utilizarea de diferite niveluri de alb asupra tonului de piele al modelului”, explică Jade. „Aici, prefer rezultatele oferite de setarea Zi, deoarece nu îi estompează faţa şi nu o face excesiv de portocalie. Intensifică uşor culorile şi este mai apropiată de ce am văzut cu ochiul liber la momentul respectiv.”
5. Fotografiaţi în format RAW
Dacă fotografiaţi în format JPEG sau HEIF, trebuie să alegeţi setările corecte pe aparat înainte de a fotografia. Aceasta include spaţiul de culoare, care determină gama de culori ce pot fi afişate într-o fotografie. Puteţi seta aceasta în meniul principal al aparatului foto.
Jade fotografiază întotdeauna în format RAW şi recomandă aceasta chiar şi începătorilor în fotografia portret, deoarece facilitează reglarea fină a tonului de piele ulterior. Fişierele RAW conţin mai multe informaţii despre imagine decât cele JPEG sau HEIF şi puteţi regla liber parametrii de imagine, precum nivelul de alb, caracteristicile de culoare şi claritatea, folosind software de procesare şi editare RAW precum Canon Digital Photo Professional, fără a afecta datele imaginii iniţiale.
Articol scris de Marcus Hawkins
Produse conexe
-
Obiective pentru DSLR
EF 24-70mm f/2.8L II USM
Un obiectiv profesional de zi cu zi cu zoom din gama L, care livrează o înaltă calitate a imaginii, cu deschidere constantă de diafragmă de f/2,8. -
Obiective pentru EOS R
RF 85mm F1.2L USM
RF 85mm F1.2L USM oferă claritate fără cusur pentru portrete, precum şi performanţă excelentă în condiţii de luminozitate redusă şi potenţial creativ. -
Aparate foto mirrorless
EOS R6
Indiferent ce şi cum fotografiaţi, EOS R6 vă permite să vă folosiţi creativitatea în moduri la care nu v-aţi fi gândit că sunt posibile. -
Obiective RF
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Obiectiv MACRO f/1,8 de 35 mm, cu deschidere rapidă a diafragmei, pentru perspectivă grandangulară, focalizare la distanţă redusă şi stabilizator de imagine hibrid. -
Obiective RF
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Obiectivul de zi cu zi ideal pentru pasionaţii de aparate foto mirrorless full frame. Simplu de utilizat, RF 24-105mm F4-7.1 IS STM este uşor, compact şi gata să vă ducă fotografia la următorul nivel.