Uneori, pentru a vă regăsi, trebuie să vă întoarceţi acolo unde a început totul. Aceasta a fost cu siguranţă adevărat pentru Steffi Marla. Creatoarea germană de conţinut a adunat peste 99.500 de urmăritori online pentru imaginile ei romantice în stil cottagecore, inspirate de educaţia ei rurală. Privind la fotografiile ei – autoportrete în scene rurale care se schimbă odată cu anotimpurile, de la păduri de toamnă la pajişti de vară – nu v-aţi gândi o clipă că locuieşte în Berlinul aglomerat.
„Am crescut la o fermă şi m-am mutat la Berlin când aveam 20 de ani”, spune Steffi, care este, de asemenea, hairstylist şi mamă a doi copii. Călătoria ei în fotografie a început cu adevărat după naşterea celui de-al doilea copil, când a început să documenteze viaţa de familie. La început se simţea nesigură când îşi posta fotografiile pe reţelele sociale, dar imaginile ei au devenit în scurt timp populare. „Reţelele sociale mi s-au părut o platformă excelentă pentru a întâlni alţi oameni, pentru a face schimb de idei şi pentru a încerca lucruri noi. E o activitate care m-a prins”, se entuziasmează ea.
O reţea socială plăcută estetic şi unitară vă poate ajuta să vă creşteţi numărul de urmăritori şi să vă stabiliţi identitatea şi marca, deci cum trebuie procedat? Steffi îşi împărtăşeşte principalele sfaturi şi ne explică procesul ei.
Cunoaşteţi-vă stilul: ghidul unui influencer pentru fotografii estetice
Identificaţi-vă propria estetică
În termeni simpli, estetica este stilul dumneavoastră. Cottagecore se caracterizează printr-un stil de viaţă rural tradiţional idealizat, stilul academic întunecat este despre sacouri tweed şi cărţi vechi îmbrăcate în piele, stilul E-girl se bazează pe anime, în timp ce normcore favorizează simplitatea elegantă în locul evidenţierii din mulţime. Deşi este asociat în mod convenţional cu moda, stilul nu se rezumă doar la ceea ce purtaţi. Dacă sunteţi creator de conţinut, acesta este evident în tot ceea ce ţine de imaginile dumneavoastră – de la locaţii la paleta de culori, calitatea luminii, compoziţia şi echipamentele pe care alegeţi să le utilizaţi pentru a obţine un anumit stil. Există atât de multe estetici din care puteţi alege, încât este uşor să fiţi copleşit. „Gândiţi-vă la ceea ce vă place, la ceea ce vă face să vă simţiţi bine”, sugerează Steffi. „Nu-i ascultaţi pe alţii.”
În timpul pandemiei de Covid-19, Steffi a fost din ce în ce mai atrasă de natură şi de originile ei rurale. „Am mers şi mai mult la ţară împreună cu familia şi mi-a plăcut”, spune ea. „Există atât de multă frumuseţe chiar la uşa noastră.”
Conţinutul cottagecore începe cu modul în care Steffi se prezintă în cadru – pozând în aer liber cu o bicicletă vintage, un coş de răchită sau o carte în mână, cu părul lung legat lejer într-o fundă, îmbrăcată în rochii curgătoare şi fuste din materiale organice.
„Mi-a luat mult timp să-mi găsesc stilul actual”, recunoaşte Steffi. „Am început cu fotografia urbană, dar apoi imaginile au devenit mai romantice şi florile au devenit o parte din ele. Natura a intrat în joc din ce în ce mai mult, iar la un moment dat am început să mă includ şi pe mine în imagini.”
Dacă vă dezvoltaţi estetica, imprimarea imaginilor vă poate ajuta cu adevărat să vă clarificaţi şi să vă rafinaţi aspectul. Nimic nu se compară cu a vă imprima imaginile, a le expune şi a „locui cu acestea” pentru a dezvălui ce funcţionează şi ce nu.
Lăsaţi-vă estetica să inspire fiecare alegere
Culorile sunt un aspect cheie pentru Steffi, care încearcă întotdeauna să folosească o singură „familie de culori” în fotografiile ei. „Culorile armonioase sunt foarte importante pentru mine”, explică ea. „Îmi asortez ţinuta cu împrejurimile. Mă întreb: «Ce culori voi avea acolo?» Pe o pajişte verde, îmi place să mă îmbrac într-o culoare asortată sau într-o culoare complementară. Am fotografiat magnoliile într-o rochie violet deschis, care a mers foarte bine.”
Nu doar ceea ce fotografiaţi conferă imaginilor un aspect estetic deosebit, ci şi modul în care le realizaţi. Lui Steffi îi place să-şi folosească aparatul foto Canon EOS R cu un obiectiv Canon EF 85mm f/1.4L IS USM prin adaptorul de montură Canon EF-EOS R. „Fotografiile arată incredibil şi îmi place fundalul neclar”, spune ea. „Când caut locuri frumoase, încerc să găsesc un cadru echilibrat. De multe ori mă ghidez după raportul de aur. Pentru a mă pregăti, mă gândesc unde mă duc şi care sunt condiţiile. Într-un spaţiu înghesuit, am nevoie de un obiectiv cu unghi mai larg, cu spaţiu de manevră, cum ar fi obiectivul de 50 mm. Dacă am mult spaţiu, îl iau pe cel de 85 mm.”
Inspiraţia poate veni oricând, aşa că Steffi recomandă să luaţi cu dumneavoastră accesorii sau obiecte de recuzită pentru a vă juca cu ele şi a vedea ce funcţionează cel mai bine pentru fotografia dumneavoastră.
Fiţi consecvent pentru a vă mări publicul pe reţelele sociale
Chiar dacă imaginile lui Steffi variază în funcţie de perioada anului şi de locaţie, există anumite elemente comune de la care nu se abate. „Fundalul este foarte important, la fel ca şi culorile şi lumina”, spune ea. „Accesoriile sunt excelente. O pălărie, o carte, o eşarfă sau un buchet de flori pot face o fotografie mai interesantă. De asemenea, îmi place în mod ideal să fac fotografii fără oameni străini.”
Aceasta creează o atmosferă unitară în feedul ei. Este ceea ce atrage urmăritorii şi îi face să revină pentru mai mult conţinut. „Urmăritorii mei iubesc şi ei această viaţă romantică şi liniştită”, spune ea. „Mulţi tânjesc după ceva mai multă pace şi o lume ideală. Poţi să te visezi pe tine însuţi în imaginile mele.”
Farmecul reţelelor sociale este caracterul lor conversaţional. Steffi nu doar difuzează conţinut. Chiar dacă jonglează cu viaţa de familie şi cu serviciul, ea încearcă să comunice cu urmăritorii ei, răspunzând celor care lasă comentarii la postările ei. „Sunt prietenoasă şi încerc întotdeauna să fiu activă”, spune ea. „Postez în mod regulat şi încerc să arăt ceva personal.”
Fiţi autentic
„Cred că, în subconştient, evoluezi mereu şi probabil nu poţi evita schimbarea”, spune Steffi. „Personal, mi se pare interesant să văd cum stilul meu se schimbă în timp.”
Cu toate acestea, o evoluţie ar trebui să fie treptată. Odată ce aţi ales o estetică, urmăritorii dumneavoastră vor reveni pentru ea, aşa că asiguraţi-vă că orice alegeţi rezonează cu personalitatea dumneavoastră. „Îmi place când imaginile sau situaţiile radiază armonie, mai ales când există un echilibru între culori, proporţii şi lumină”, spune Steffi.
Fiecare imagine pe care o distribuiţi ar trebui să se integreze în estetica dumneavoastră. Aceasta ar trebui să fie în spatele fiecărei decizii fotografice pe care o luaţi, influenţând locaţia, compoziţia şi multe altele. Filozofia este cea care vă modelează conţinutul, aşa că orice aţi alege, adoptaţi acel stil pe deplin.
Articol scris de Rachel Segal Hamilton
*Adobe, Photoshop şi Lightroom sunt fie mărci comerciale înregistrate, fie mărci comerciale ale Adobe în Statele Unite ale Americii şi/sau în alte ţări.
Produse conexe
-
EOS R
Aparat foto mirrorless full frame care oferă noi oportunităţi creative fotografilor şi realizatorilor de film. -
RF 50mm F1.8 STM
Un obiectiv RF de 50 mm cu distanţă focală fixă, compact, silenţios şi uşor, având o deschidere mare a diafragmei, de f/1,8, perfect pentru valorificarea viziunii dumneavoastră creative. -
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM oferă versatilitate pentru prim-planuri datorită compresiei telefoto subtile şi stabilizării imaginii echivalente cu 5 stopuri, într-un corp compact şi uşor.