Fotograful de artă Chris Ward revine adesea la aceeaşi scenă, cum ar fi acest copac aflat la sud de Lincoln, Anglia, pentru a surprinde impactul pe care condiţiile cerului şi cultura plantată pe câmp îl pot avea asupra imaginii. „Aici, cerul era înceţoşat, fără nori, şi se vedea miriştea de la o recoltă recentă”, spune el. Chris a supraexpus cerul şi câmpul pentru a obţine o compoziţie mai curată. „Spaţiul negativ ajută la izolarea copacului, iar gardul viu oferă o linie de orizont bine definită pentru a separa cerul şi câmpul.” Imagine realizată cu un aparat foto Canon EOS R6 cu obiectiv Canon RF 24-105mm F4L IS USM la 105 mm, 1/330 s, f/11 şi ISO 100. © Chris Ward
Percepţia culorilor este strâns legată de emoţie. Există teorii psihologice despre modul în care ne afectează diverse culori. Acestea variază între culturi, dar verdele şi albastrul sunt adesea considerate a fi relaxante, în timp ce roşul şi portocaliul stimulează şi, aparent, chiar ne fac să ne simţim înfometaţi! Aceste idei influenţează ceea ce alegem să purtăm, modul în care ne decorăm casele şi, când vine vorba de fotografie, imaginile pe care le realizăm.
Dar nu toată lumea percepe culorile în acelaşi mod. Fotograful britanic de artă Chris Ward s-a născut cu o afecţiune numită deuteranopie, ceea ce înseamnă că are dificultăţi în a percepe nuanţele de verde. El a descoperit însă că vederea sa este mult mai bine adaptată la recunoaşterea detaliilor fine, a contrastului subtil şi a variaţiilor de textură decât cea a altor persoane – lucru util pentru un specialist în imagini monocrome.