2023 a fost anul „remedierilor restante”. Un aspect confirmat de noua cercetare Canon, prin intermediul căreia peste 1.700 de factori de decizie în IT (ITDM) au fost întrebaţi despre experienţele lor din 2019-2023, precum şi despre previziunile lor pentru următorii trei ani.
Barometrul transformării IT a dezvăluit ce a însemnat cu adevărat să fii un factor de decizie în perioada celor mai turbulenţi 5 ani din trecutul recent. Deşi apogeul COVID-19 se poate considera ca fiind depăşit demult, datele arată că, chiar şi anul trecut, organizaţiile îşi concentrau în continuare eforturile de achiziţii pe rezolvarea problemelor asociate „efectelor reziduale” din acea perioadă.
ARTICOL
Este timpul să eliberaţi liderii IT din capcana „remedierii” şi să le oferiţi libertatea de a inova cu adevărat.
Cât timp le va mai lua liderilor IT să ajungă din urmă?
În mod încurajator, mulţi factori de decizie prevăd că, până în 2027, vor avea mai multe oportunităţi de a inova în moduri mai interesante, contribuind cu nouă valoare prin tehnologii precum automatizare şi IA.
Însă nu se ajunge aşa de uşor în acel punct. Datele indică factori de decizie stresaţi, care, fiind prinşi în capcana remedierii problemelor restante, au mai puţine şanse de a aloca timp pentru inovare, care să adauge nouă valoare.
Inovaţia a fost forţată să rămână în umbră
Toată lumea îşi aminteşte bine despre problemele cauzate de pandemie şi, prin urmare, nu ne surprinde să descoperim acest aspect reflectat în date. În cea mai bună perioadă a anului 2021, factorii de decizie au declarat că reducerile bugetare (51%) şi problemele legate de resurse (57%) erau ceva obişnuit.
Pe fondul acestor perturbări, factorii de decizie se străduiau să găsească modalităţi pentru simpla menţinere a continuităţii activităţilor comerciale; inovaţia nu mai era o prioritate. În schimb, liderii IT erau forţaţi să se concentreze asupra provocărilor imediate. De fapt, factorii de decizie au raportat o creştere imensă în ceea ce priveşte rezolvarea problemelor tactice de zi cu zi, 57% afirmând că au alocat o cantitate semnificativă de timp pentru întreţinerea echipamentelor şi 54% pentru rezolvarea problemelor IT - cifre mult mai mari decât s-a observat înainte şi după această perioadă.
Chiar dacă liderii IT alocau mai mult timp pentru strategie şi planificare, acestea erau mai puţin importante proporţional – nemaifiind printre primele trei priorităţi – iar inovaţia pare să se fi încetinit drept consecinţă. Până în 2023, 47% au raportat că tehnologia învechită le ţine în loc organizaţia, punând presiune pe liderii IT pentru a compensa timpul pierdut.
Cu ce provocări se confruntă liderii IT | 2019 | 2021 | 2023 |
---|---|---|---|
Procentul de factori de decizie care consideră o provocare păstrarea echipamentelor vechi | 14% | 57% | 23 % |
Procentul de factori de decizie care consideră o provocare rezolvarea problemelor IT pentru angajaţi | 14% | 54% | 24 % |
Rezolvarea cerinţelor restante
Reflectând asupra anului 2023, putem observa că cele mai presante ameninţări la adresa continuităţii activităţii comerciale nu mai există. Numărul de factori de decizie care declară că întreţinerea echipamentelor sau rezolvarea problemelor IT sunt dificile a scăzut cu mai mult de jumătate.
Un semn pozitiv este şi că factorii de decizie au raportat timp mai mult alocat pentru planificare şi strategie – în creştere de la 32 % la 44 %. Cu toate acestea, probabil din cauza pauzei în domeniul inovării, rezultatele sugerează că cea mai mare parte a acestei planificări strategice a fost dedicată rezolvării problemelor restante sau finalizării proiectelor în curs de desfăşurare:
când au fost întrebaţi despre priorităţile lor în materie de achiziţii, aproape 40 % dintre liderii IT au declarat că prioritizează revizuirea şi consolidarea a ceea ce au deja.
Proiectele specifice pe care doreau să le rezolve nu erau „noi”: 98 % dintre factorii de decizie au declarat că sunt în căutarea unor modalităţi de a rezolva problemele legate de lucrul hibrid şi de la distanţă, mulţi afirmând că încă nu au vizibilitate sau control suficiente asupra comportamentului angajaţilor atunci când aceştia nu sunt la birou.
Între timp, migrarea în cloud a fost, de asemenea, indicată ca fiind o prioritate ridicată pentru 2023 (48% declarând că aceasta este o prioritate în termeni de achiziţii publice). Însă pentru mulţi, migrarea în cloud ar putea însemna mai puţin adăugarea de valoare nouă, ci mai degrabă finalizarea unei lungi călătorii. La urma urmei, factorii de decizie au înregistrat cheltuieli din ce în ce mai mari pentru migrarea în cloud între 2019 şi 2023. Faptul că factorii de decizie au prezis că migraţia în cloud nu va mai fi la fel de importantă în următorii trei ani ar putea indica faptul că unii au încheiat această perioadă de tranziţie.
În linii mari, 2023 ar putea fi sintetizat ca un an pentru ordonare în ceea ce priveşte inovaţia.
Înlocuind „remedierea” cu inovaţie bazată pe aspiraţii
Ce au prezis factorii de decizie că va creşte în termeni de prioritate până în 2027?
Este interesant de observat că zonele de creştere sunt reprezentate de tehnologii mai aspiraţionale, inclusiv IA, automatizare şi tehnologie eficientă din punct de vedere energetic. Având în vedere entuziasmul cu privire la IA în toate industriile, un semn pozitiv este că aceasta a fost deja declarată o prioritate principală încă din 2023, iar factorii de decizie estimează că va deveni şi mai importantă până în 2027. Se estimează că şi tehnologia eficientă din punct de vedere energetic va creşte în importanţă în timp, reflectând accentul global pe soluţii tehnologice mai durabile.
Prioritatea pentru inovaţie | 2023 | În următorii 3 ani |
---|---|---|
Inteligenţa artificială | 55% | 66 % |
Automatizare | 42 % | 44% |
Tehnologie eficientă energetic | 34 % | 38% |
Cum pot organizaţiile să-şi accelereze progresul în ceea ce priveşte adoptarea acestor tehnologii?
Cercetarea sugerează că, cu cât factorii de decizie alocă mai mult timp pentru menţinerea stării de fapt, cu atât mai puţin loc rămâne pentru inovaţii.
Factorii de decizie care au declarat că au alocat timp semnificativ pentru remedierea defecţiunilor dispozitivelor şi menţinerea securităţii informaţiilor prezintă o probabilitate mai mare de a considera munca stresantă şi o probabilitate mai mică de a declara IA ca prioritate (54% vs. 63%).
Ce înseamnă toate acestea pentru organizaţiile care doresc să avanseze în ceea ce priveşte automatizarea, IA şi tehnologia eficientă din punct de vedere energetic? Acestea sugerează că întârzierea investiţiilor în fiecare zi nu este răspunsul. De fapt, acest lucru poate bloca echipele IT într-un ciclu de inovare doar pentru a rezolva problemele restante. Pe lângă faptul că ar împiedica inovaţia bazată pe aspiraţie, ar avea şi un efect dramatic asupra bunăstării liderilor IT.
Doriţi să le oferiţi liderilor IT libertatea de a se concentra pe tehnologiile aspiraţionale care oferă valoare suplimentară? Este timpul să le oferiţi bugetul şi resursele necesare pentru a ieşi din capcana „remedierii” şi a începe să inoveze cu adevărat.
Descoperiţi mai multe perspective din raportul Barometrului transformării IT: de la ceea ce le oferă liderilor IT cea mai mare satisfacţie în muncă şi motivele pentru care muncesc mai mult ca niciodată.
Descărcaţi raportul
Exploraţi mai departe
-
CERCETARE
Barometrul transformării IT
Perspective obţinute de la 1.700 de lideri IT de pe şapte pieţe din EMEA cu privire la modul în care a evoluat rolul lor în perioada 2019, 2021 şi 2023, împreună cu previziunile şi priorităţile lor pentru următorii trei ani.
-
ARTICOL
Angajaţii iau cu adevărat în serios conformitatea privind siguranţa datelor?
Conformitatea privind siguranţa datelor: o problemă pentru liderii IT. Cum se poate obţine un echilibru între libertate şi control? Perspectivele din Barometrul transformării IT dezvăluie preocupări de actualitate.
-
ARTICOL
Tranziţia către lucrul hibrid s-a încheiat cu adevărat?
98% dintre liderii IT încă îşi perfecţionează modelul de lucru hibrid. Descoperiţi domeniile pe care aceştia le-au votat ca fiind prioritare şi motivul pentru care le-au votat.