V-aţi dorit vreodată să luaţi o pauză şi să planificaţi viitorul, dar nu aţi avut timp?
Dacă sunteţi un factor de decizie în domeniul IT (ITDM), probabil că răspunsul este da. În cel mai recent raport de cercetare, am chestionat peste 1.700 de factori de decizie IT din întreaga Europă cu privire la experienţele lor din ultimii ani şi la priorităţile lor pentru anii următori.
O constatare principală a fost că factorii de decizie IT sunt mai ocupaţi ca niciodată. Mai exact, pentru a-şi îndeplini responsabilităţile, aceştia petrec în medie cu 7% mai mult timp faţă de perioada de apogeu a pandemiei în 2021. Pe fondul tuturor acestor presiuni asupra timpului lor, este uşor ca prioritatea planificării mai strategice să scadă. Ce sugerează cercetarea privind modul în care liderii IT îşi pot elibera timpul?
ARTICOL
Susţinem inovaţia în IT: trei paşi pentru a elibera timp pentru planificare şi strategie
Inovaţie: provocarea şi soluţia
Strategia şi planificarea sunt printre responsabilităţile cu cea mai mare valoare pentru orice lider IT, dar în ultimul timp a fost dificil pentru aceştia să-şi facă timp în acest sens. În 2019, planificarea şi strategia au fost pe locul doi în materie de timp alocat, dar până în 2021 au scăzut în importanţă, devenind a treia prioritate.
Până la sfârşitul anului 2023, un semn pozitiv a fost faptul că strategia îşi recăpătase locul patru – iar acest lucru s-a reflectat în planurile de inovare ale factorilor de decizie IT. Factorii de decizie IT au afirmat că luau în calcul în mod serios tehnologii precum automatizarea şi IA. Deşi acest lucru a fost probabil determinat de nevoile organizaţionale, părea să facă parte şi dintr-un efort al factorilor de decizie IT de a obţine mai mult timp, care să le permită să se concentreze cu adevărat pe activităţile care contează pentru ei. De exemplu, 51 % au spus că unul dintre beneficiile adoptării automatizării ar fi că le-ar permite să se concentreze personal pe o activitate mai strategică.
Problema este că implementarea inovaţiei în sine necesită timp, iar timpul este exact ceea ce nu au. Mai exact, când au fost întrebaţi despre priorităţile în termeni de investiţii, factorii de decizie IT au declarat că adesea sunt atât de ocupaţi să rezolve problemele de zi cu zi, încât nu au putut să analizeze cu atenţie adoptarea de tehnologii precum IA: factorii de decizie IT care petrec mai mult timp pentru aspecte precum securitatea informaţiilor şi întreţinerea dispozitivelor prezintă o probabilitate cu 10% mai mică de a investi în IA - chiar dacă IA i-ar putea ajuta cu unele dintre aceste sarcini.
Cum îşi pot gestiona mai bine timpul factorii de decizie IT pentru a face loc inovaţiei? Citiţi mai departe pentru a descoperi cele mai importante trei sfaturi ale noastre.
1. Investiţi în echipamente fiabile
Cercetarea noastră a arătat faptul că problemele legate de dispozitive reprezintă o provocare recurentă pentru factorii de decizie IT. 38 % au raportat că depanarea defecţiunilor dispozitivelor necesită foarte mult timp. Pentru liderii IT şi echipele acestora, gestionarea echipamentelor nesigure îi trage în jos, distrăgându-le atenţia de la strategie şi inovaţie.
Alegând echipamente cu fiabilitate dovedită, factorii de decizie IT îşi pot reduce timpul necesar pentru repararea şi înlocuirea dispozitivelor, alocând mai mult timp pentru planificarea pe termen lung. Pe lângă faptul că oferă beneficii pentru propriile echipe, această abordare îmbunătăţeşte şi productivitatea în întreaga organizaţie, datorită reducerii timpilor de inactivitate.
2. Oferiţi mai multă asistenţă pentru service
Echipele IT efectuează periodic lucrări de service la dispozitive pe toată durata de viaţă a acestora, astfel încât acestea să funcţioneze la capacitate maximă. Dar, chiar dacă unii factori de decizie IT au organizat efectuarea lucrărilor de service la nivel intern pentru a economisi bani, cel mai probabil acest lucru înseamnă alocarea de timp preţios în cadrul echipelor lor IT.
Activităţile de service necesită niveluri de organizare semnificative. Echipele IT trebuie să reducă la minimum întreruperile, să planifice în mod adecvat, să comande piesele potrivite în timp util şi să rezolve eventualele erori sau probleme care apar. Cercetarea a reflectat faptul că această asistenţă continuă nu doar consumă timp, ci este şi o muncă grea: 24 % dintre factorii de decizie IT au declarat că întreţinerea echipamentelor este o provocare.
Din fericire, modelele de servicii au evoluat semnificativ în ultimii ani. Principalii furnizori de echipamente includ adesea opţiuni de service atractive, chiar şi cu capacitatea de a alege pachete complet gestionate, dacă este necesar.
3. Construiţi un ecosistem tehnologic bine integrat
Trecerea rapidă către lucrul hibrid a determinat factorii de decizie IT să investească în noi instrumente de colaborare. Dar investiţiile în multe tehnologii noi într-un interval scurt de timp pot duce la transformarea infrastructurilor IT ale organizaţiilor în infrastructuri din ce în ce mai complexe şi fragmentate.
Pentru fiecare strat suplimentar de tehnologie trebuie să se ia în considerare integrarea cu sistemele vechi. Cercetările noastre au indicat că factorii de decizie IT sunt foarte conştienţi de acest lucru. Când au fost întrebaţi cum intenţionează să îmbunătăţească lucrul hibrid în organizaţia lor, principala prioritate a fost o mai bună integrare cu infrastructura şi platformele de la birou.
De asemenea, putem observa că factorii de decizie IT sunt îngrijoraţi de complexitatea ecosistemului lor actual ţinând cont de obiectivele de achiziţii pentru următorii trei ani. 34 % dintre factorii de decizie IT au declarat că prioritatea lor a fost eficientizarea sau consolidarea activelor IT existente. Ţinând cont de toate acestea, este clar că problemele legate de complexitate şi integrare continuă să reprezinte o preocupare majoră pentru liderii IT şi pot chiar împiedica inovaţia viitoare.
Când au fost întrebaţi despre ceea ce contează cu adevărat pentru ei atunci când iau în calcul o nouă achiziţie, cel mai important aspect din punctul de vedere al factorilor de decizie IT nu a fost costul sau calitatea, ci compatibilitatea. Gestionarea provocărilor complexe şi continue legate de compatibilitate nu reprezintă o bună utilizare a timpului echipelor IT în comparaţie cu planificarea strategică. Dacă îşi asumă riscul şi investesc în inovaţie, factorii de decizie IT trebuie să fie siguri că noile tehnologii vor completa configuraţia existentă şi adăugirile ulterioare fără a presupune o activitate constantă din partea echipei IT.
Şansa oferită de echipamente
O parte esenţială a infrastructurii IT a oricărei organizaţii o reprezintă echipamentele. Luând decizii inteligente în timpul procesului de achiziţie de echipamente, factorii de decizie IT se pot asigura că investiţiile lor sunt de folos în efortul de a asigura mai mult timp pentru activităţi strategice.
Ne consolidăm experienţa oferind echipamente organizaţiilor de toate dimensiunile. De aceea, dispozitivele noastre de imprimare şi scanare sunt proiectate să dureze, dispunând de tehnologia necesară pentru a funcţiona la capacitate optimă în zilele, lunile şi anii următori. Am primit şi distincţii pentru aceasta, cum ar fi premiul Buyer’s Lab Inc. (BLI) 2022-2024 pentru cea mai fiabilă marcă A3.
Toate dispozitivele noastre dispun de tehnologie de ultimă generaţie, care le oferă factorilor de decizie IT flexibilitate suplimentară în ceea ce priveşte lucrările de service. De exemplu, lucrările de service periodice pot fi efectuate de la distanţă de tehnicienii noştri, economisind astfel timp şi reducând emisiile. În plus, dispozitivele noastre au piese cu durată lungă de viaţă, care sunt uşor de înlocuit.
În cele din urmă, tehnologia noastră este concepută pentru a se integra perfect în infrastructura IT existentă, iar experţii noştri pot colabora cu dumneavoastră pentru a asigura o integrare fără cusur cu tehnologia existentă. Şi pentru că putem oferi o varietate de echipamente, soluţii şi servicii pentru a satisface orice nevoie de afaceri, nu trebuie să creaţi un ecosistem IT de la mulţi furnizori diferiţi.
Un punct de cotitură pentru factorii de decizie IT
Cercetarea noastră arată că factorii de decizie IT lucrează mai mult, dar, în acelaşi timp, sunt încântaţi de inovaţie. Există o mulţime de posibilităţi prin care noile tehnologii pot transforma modul în care companiile îşi desfăşoară activitatea. Însă pentru a profita de aceste oportunităţi şi de inovaţia accelerată, factorii de decizie IT au nevoie de mai mult timp şi capacitate mentală pentru a se concentra pe planificare. Iar pentru a obţine acest lucru, arma lor secretă o reprezintă înţelegerea aspectelor de bază. Achiziţionând echipamente care nu creează muncă suplimentară pentru ei şi echipele lor, ci care au o durată de viaţă mai lungă, eliminând astfel complexitatea lucrărilor de service şi care se integrează cu uşurinţă în infrastructura existentă.
Vă interesează cum vă pot ajuta echipamentele Canon să vă transformaţi afacerea? Exploraţi aici întregul portofoliu de echipamente de imprimare şi scanare.
Exploraţi mai departe
-
CERCETARE
Barometrul transformării IT
Perspective obţinute de la 1.700 de lideri IT de pe şapte pieţe din EMEA cu privire la modul în care a evoluat rolul lor în perioada 2019, 2021 şi 2023, împreună cu previziunile şi priorităţile lor pentru următorii trei ani.
-
ARTICOL
Dăm frâu liber inovaţiei: eliberăm liderii IT din capcana „remedierii”
În 2023, liderii IT au fost prinşi în capcana „remedierii”, ceea ce a împiedicat inovarea. Acum a venit timpul să-i eliberăm pentru a înregistra progrese reale. Aflaţi cum.
-
ARTICOL
Tranziţia către lucrul hibrid s-a încheiat cu adevărat?
98% dintre liderii IT încă îşi perfecţionează modelul de lucru hibrid. Descoperiţi domeniile pe care aceştia le-au votat ca fiind prioritare şi motivul pentru care le-au votat.
-
ARTICOL
Angajaţii iau cu adevărat în serios conformitatea privind siguranţa datelor?
Conformitatea privind siguranţa datelor: o problemă pentru liderii IT. Cum se poate obţine un echilibru între libertate şi control? Perspectivele din Barometrul transformării IT dezvăluie preocupări de actualitate.